Moderatorer: Moderatorer, Administratorer
overrated skrev:Heisann! Nå nærmer det seg en god mulig turbokonvertering på Laurelen min.
Men må ha svar på noen ting.
Må man senke kompresjonen på noen måte hvis man skal ha turbo på denne sugemotoren?
Har lest meg fram til at man henter oljetrykk fra bryteren på blokka. Hvilken gjengestørrelse er dette?
Returen tenker jeg at jeg bare sveiser inn på bunnpanna ved siden av returen til dynamoen.
Clutch. Finnes det noen sterkere clutch enn originalclutchen? Merka den begynte og slure litt her om dagen til tider så den byttes uansett.
Juster man bare pumpa til det ryker godt og eksostempen er under 650 grader celcius eller er det noen andre triks?
Turboen blir en Garett ifra en X-Trail 2.2 DCI foreløpig.
GtLaurel skrev:Kasse fra L24 passer, det har jeg prøvd. De fra andre L motorer passer antakeligvis også.
overrated skrev:Okei. Lengden på akslingen, splinesene osv er samme som LD28 kassa?
Robert skrev:Tipper S13 eller S14 clutch passer fint (mål størrelsen på orginal, S13 er 220 og S14 240mm). S13 passer på bensinbilene iallefall.

overrated skrev:Hvilken clutch er det på far din sin bil da?
Har fått på 9" x 16" med et30 med BREI kant på bilen bak. Mangler bare litt spacere foran så det ikke tar borti fjærbeinet. Så kommer de på foran og

Turbo-Am skrev:Orginal clutsh på LD28 er 225mm trur eg, ska du ha 240mm, må du ha svinghjul og heile pakka![]()
PS: ORg LD28 clutsh holder ikkje Turbo![]()
Og så lenge du holder deg under 2bars Turbo trykk, trur eg motoren ska holde, pappa kjører på 1,2 på det meste med Turbo fra Audi A4 1,8turbo
Turbo-Am skrev:Fine felger du hadde på Laurelen din overratedMangler bare å slippe den litt ned framme
Åssen vinge er det du har på forresten??
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest