Trenger hjelp med 98 modell maxima 2.0l v6

Tekniske diskusjoner rundt Maxima.

Moderatorer: Moderatorer, Administratorer

Forumregler
Ved å legge inn innlegg i NCCN's forum aksepterer du våre regler og betingelser.
Vennligst les reglene ved å klikke her.
  • Annonser

Trenger hjelp med 98 modell maxima 2.0l v6

Innlegg JørnMagnus 25 Jul 2010, 13:21

Jeg har fått i oppgave av svoger å fikse opp bilen hans som er en nissan maxima 2,0l v6 1998 modell. Bilen har flere problemer jeg ikke forstår noen ting av=)
Jeg ramser opp feil under så krysser jeg fingrene for at noen kan hjelpe meg her=) :

1) bilen hadde tenningsproblem så hadde bilen inne på service byttet platinaplugger og en deffekt coil. (så denne feilen er tilsynelatende utbedret, det eneste er at turtallet faller til under 500 rpm når man ruser opp bilen for så å slippe gassen igjen, mens bilen står på tomgang?)
2) eksosanlegget er helt rustet opp og fullt av hull fra katalysatoren og bakover. Noen som har deler liggende eller vet hvor man kan få tak i nytt anlegg billig? Under eu-kontrollen ble det avdekket for høye verdier fra lambdasonden, kan dette ha noe med def. coil å gjøre?
3) Kontaktene til hovedlampene foran var helt porøse og gikk i oppløsning da vi skulle bytte pære. Byttet ut stikket med et nytt fra biltema. dette funket en stund, men etter en ukes tid mistet jeg lyset igjen. Nå er det en eller annen alvorlig elektrisk feil i bilen tror jeg, for nå lyser fjernlys lampen i dashbordet konstant samt at batteriet lades ut. Fjernlysene funker ikke og lampen slukker når jeg skrur av tenningen, så tror ikke dette er grunnen til utladning av batteriet. Har forøvrig byttet til et helt nytt batt. for å utelukke at det var dette som var ødelagt. Videre beggynte abs lampen i dashbordet å lyse i dag. HJELP! Jeg ble også klar over en lyd som hørtes ut som dynamostøy mens jeg kjørte i dag, hva kan dette være?

Om noen kunne hjulpet meg med dette hadde det vært supert for nå står jeg på bar bakke her og skjønner ikke en dritt=) he he he
JørnMagnus
NCCN newbie

Re: Trenger hjelp med 98 modell maxima 2.0l v6

Innlegg MaxXximA 25 Jul 2010, 23:22

Akkurat det som du skriver på punkt 3 der hadde eg "problemer" med på Maxima'en min også.. Må vel være 3-4 år siden, minst..
Kontakten var delvis svidd/porøse, og eg kjøpte nye sånne Biltema-kontakter, men eg kom aldri så langt at eg byttet de..

Det eg gjorde var bare å klemme sammen kabelskoene inni originalkontakten bittelitt, sånn at de holder bedre fast på de tre stikkene på pæresokkelen. Regner med at det var dårlig kontakt/jordfeil mellom holder og pæren som gjorde at langlys-lyset kom på, men etter at eg klemte de sammen sånn som eg skrev så har det ikkje vært noe problemer med dette... Kjører fremdeles rundt med de kontaktene som var delvis svidd 8)

De to andre probleme dine vet eg egentlig ingenting om, men hvis du kan sveise så har jo vel Biltema både rør og bend og potter som du kan bygge sammen sjøl, til en overkommelig pris?

-MaxXximA-
"Objects in mirror
appear to be losing"
Bilde
'73 Datsun 160B: viewtopic.php?t=10356
'97 Nissan Maxima: viewtopic.php?t=1027
http://www.datsunpmcregisteret.no/
Brukerens avatar
MaxXximA
NCCN addict

Gå til Maxima

Hvem er i forumet